• emblem

    Boekhoud software vervangen

Wanneer gaat u uw eenvoudige boekhoud software vervangen?

Veel bedrijven beginnen vaak met eenvoudige boekhoud software, zoals Exact, Accountvieuw, Twinfield e.d., om hun financiële gegevens te beheren. Ze vullen hun basissysteem vaak aan met tools zoals Microsoft Excel om de voorraad bij te houden en Outlook om contacten en afspraken te beheren. Boekhoud software pakketten op instapniveau zijn ontworpen om uw bedrijf aan de praat te krijgen. Naarmate uw bedrijf echter groeit in complexiteit en transactie volumes, voldoet de software mogelijk niet aan uw complexe behoeften, zoals planning, budgettering en prognoses. Het systeem dat u ooit ondersteunde, kan nu uw bedrijf in gevaar brengen en de groei tegenhouden. Of het nu gaat om veranderende externe factoren of interne behoeften, het is essentieel om te herkennen wanneer het tijd is om verder te gaan. Als u zich zorgen maakt dat uw huidige boekhoud software de groei van uw bedrijf vertraagt, is het misschien nu tijd om andere opties te overwegen, zoals Microsoft Dynamics365 Business Central dat een volledig inzicht biedt in elk aspect van uw bedrijf.

emblem

Microsoft Dynamics365 Business Central aanschaffen

Microsoft Dynamics365 Business Central kost u minder als 3 kopjes koffie per dag voor u en medewerkers. U kunt Business Central op twee niveaus aanschaffen: Essentials en Premium. Premium biedt eenvoudig een extra functionaliteitslaag voor productie- en service orderbeheer.

  1. Dynamics 365 Business Central Essentials kost € 59,00 per gebruiker per maand
  2. Dynamics 365 Business Central Premium wordt in rekening gebracht vanaf € 84,30 per gebruiker per maand
emblem

Hoe weet je of je een systeem bent ontgroeid?

Onderstaand de veel voorkomende zaken die zeggen dat u klaar bent om te upgraden naar een volledig aangepast software boekhoudingspakket of een ERP-oplossing (Enterprise Resource Planning).

  • Onvermogen om transactievolumes te verwerken.

Als u tot het einde van de maand wacht om bulktransacties te verwerken in plaats van ze in realtime in te voeren, is dit een duidelijke indicator dat uw boekhoudsoftware het aantal financiële transacties en gegevensverzameling van uw groeiende bedrijf niet kan bijhouden. Als u verzuimt ervoor te zorgen dat uw bedrijfsbeheersoftware up-to-date is, verspilt u tijd en middelen aan inefficiënties die eenvoudig kunnen worden opgelost met een moderne oplossing voor bedrijfsbeheer.

  • Handmatige processen & Gebrek aan efficiëntie

Als u te veel tijd besteedt aan handmatige gegevensinvoer en papierwerk, beschouw het dan als een teken dat u uw boekhoudsoftware bent ontgroeid. Uw boekhoudsoftware moet u helpen repetitieve en handmatige taken te stroomlijnen om foutloos te blijven, tijd te besparen op afstemming en geautomatiseerde bedrijfsprocessen te creëren.

  • Inefficiënte factuur- en gegevenstracking

Facturering is fundamenteel voor elk bedrijf. Het proces vereist ook nauwkeurigheid en tijdigheid. Doet u het verkeerd, en u krijgt niet betaald, of u krijgt te laat betaald voor uw producten of diensten, wat van invloed is op uw cashflow. Oudere softwareprogramma’s hebben vaak problemen met het ophalen van opgeslagen gegevens, waaronder consumentengegevens, facturen, verkooprecords, enz.

Nieuwe Cloud-gesynchroniseerde boekhoudsoftware kan uw probleem oplossen als u met uw hoofd knikt naar dit probleem.

  • Vertrouwen op spreadsheets voor voorraadbeheer.

Als u nog steeds spreadsheets gebruikt om voorraad records bij te houden en bij te werken, is het misschien tijd om uw boekhoudsoftware te upgraden. Fouten zoals het verzenden van onjuiste artikelen zijn niet alleen duur, maar ze kunnen ook van invloed zijn op uw klantrelaties en merkimago. ERP-software is de oplossing die u zoekt wanneer u uw voorraadbeheer, zichtbaarheid en tracking wilt verbeteren en zelfs de vraag wilt voorspellen, resources wilt toewijzen en de voorraad wilt optimaliseren.

  • Beperkt vermogen om tegemoet te komen aan nieuwe operationele behoeften

Als uw boekhoudtool geen verbinding kan maken met populaire apps van derden zoals PayPal ed. is uw bedrijfsbeheersoftware beperkt tot nicheprocessen. Het zal toekomstige uitbreiding niet toestaan om operationele activiteiten zoals distributie, productie, logistiek, professionele diensten, projectboekhouding en meer te ondersteunen.

  • Moeite met het voldoen aan wettelijke vereisten

Als u te veel middelen uitgeeft om compliant te blijven, naarmate transparantie belangrijker wordt en compliance complexer wordt, kan dit een teken zijn dat u uw systeem bent ontgroeid. Sommige industrieën worden geconfronteerd met regelgeving die duur kan zijn om te handhaven.

Een goede boekhoudtool moet u helpen te voldoen aan de belastingdienst. Als uw boekhoudsoftware dit niet kan, moet u een cloud boekhoudingstool overwegen die automatisch alle kritieke gegevens synchroniseert om uw rapporten klaar te hebben wanneer ze moeten worden ingediend.

  • Vertraagde rapportage

Als u uw rapportage doet met een Excel-spreadsheet, is de kans groot dat u te maken krijgt met een constante vertraging in de rapportage en het vermogen om op de lange termijn efficiënt te werken schaadt. Als uw close-proces bestaat uit uitgebreide handmatige waden door eindeloze spreadsheets, het corrigeren van duplicaten, tijdrovende debiteuren- en crediteurenfuncties, riskeert u fouten en saboteert u uw geloofwaardigheid.

  • Beperkte samenwerking

Als u vertrouwt op e-mails om transactie goedkeuringen te vragen en taken vooruit te helpen, en het interne workflow proces enige stroomlijning kan gebruiken, is het tijd voor verandering.

emblem

Wat moet je nu doen?

Als je “ja” hebt geknikt naar een van de bovenstaande, is het misschien tijd voor verandering. Het adopteren van een nieuwe ERP oplossing is een kans om het concurrentievoordeel van de organisatie te vergroten. Beslissen om uw boekhoudsoftware of bedrijf te vervangen, lijkt misschien een ontmoedigende taak. Maar wat zijn de werkelijke kosten van het in stand houden van een systeem dat niet langer voldoet aan de eisen?

WILT U HIER NOG MEER OVER WETEN?  Neem dan gerust contact met ons op voor meer details over Microsoft Dynamics365 Business Central, meningen van klanten, voorbeelden van reële integraties, gerelateerde artikelen, enz.